Tytuł szkolenia:
Zarządzanie czasem i organizacja pracy
Kiedy:
9:00-16:00
Gdzie:
Szkolenie online,
wirtualna sala szkoleniowaDlaczego warto ?
Warsztat realizowany z wykorzystaniem metodyki Insights Discovery®
Opis szkolenia:
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą zwiększyć swoją wydajność, chcą nauczyć się właściwego wyznaczania celów i priorytetów w działaniu, chcą lepiej organizować swój czas.
Cele i korzyści:
Głównym celem szkolenie jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i organizowania pracy (swojej, ale też i podległych pracowników).
Po szkoleniu uczestnicy nabędą:
- wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy
- umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania
- umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu
- poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem
wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem
Metody szkoleniowe:
Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie” pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu szkolenia.
W ciągu całego szkolenia prowadzony jest trenerski monitoring uczestników i przekazywane informacje zwrotne modelujące pożądaną postawę i umiejętności.
Metody / techniki / narzędzia, stosowane podczas tych warsztatów:
- Ćwiczenia: indywidualne, w parach, w grupach
- „Case study’s” - analiza trudnych sytuacji biznesowych z pracy uczestników
- Przykłady i trudne przypadki z archiwum trenera
- Symulacje biznesowe
- Dyskusje moderowane
- „Energetyzery”
- Mini wykłady
Trener:
Małgorzata Pelczar
- Dyrektorka ZEM.edu.pl
- Akredytowana Trenerka Biznesu (Poziom Profesjonalisty).
- Coach International Coach Federation (ICF).
- Strengths Community Coach (Talenty Gallupa) Moje TOP 5: Empatia, Optymista, Maksymalista, Zbieranie, Elastyczność.
- Certyfikowana Konsultantka Insights Discovery ®
- Moderatorka Design Thinking
- Facylitatorka Action Learning
- Trenerka na studiach typu Master of Business Administration (MBA)
- Trenerka dydaktyków i nauczycieli akademickich
- Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie a także, cieszących się dużym uznaniem prestiżowych szkół coachingowych i trenerskich.
Program:
Harmonogram szkolenia
8:30–9:00 |
Logowanie do platformy Zoom Mettings |
9:00-10:30 |
Transmisja online - szkolenie |
10:30-10:45 |
Przerwa |
10:45–12:30 |
Transmisja online - szkolenie |
12:30–13:00 |
Przerwa |
13:00–14:30 |
Transmisja online - szkolenie |
14:30-14:45 |
Przerwa |
14:45–16:00 |
Transmisja online - szkolenie |
- Autodiagnoza zarządzania sobą w czasie
- Wstęp do technik i koncepcji zarządzania czasem
- Autodiagnoza - sporządzanie budżetu swojego czasu – na co zużywamy swój czas?
- Reguły zarządzania czasem
- Diagnozowanie tzw. złodziei czasu
- Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
- Wytyczania celów i priorytetów
- Definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu, pisemne ustalanie celów
- Wyznaczenie celów i planowanie – na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów, jak skonstruować cel by zwiększyć szanse na jego realizację?
- Zasady zarządzania priorytetami i techniki ustalania ważności zadań
- Diagram Eisenhowera – podział zadań na pilne, niepilne, ważne i nieważne
- Zarządzanie priorytetami – zasada Pareto w skutecznym zarządzaniu czasem
- Zarządzanie priorytetami – zasada ABC
- Zarządzanie priorytetami – zasada WARTO
- Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
- Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności
- Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
- Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
- Krzywa sprawności
- Plan działania
- „Tabela spędzonego czasu”
- Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- Jak realistycznie budować swój plan czasowy?
- Wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
- Kontrola jako czynnik niwelujący powstawanie barier czasowych
- Strategie odkładania spraw na później
- Stres a organizacja pracy
- Znaczenie i rozwój kompetencji komunikacyjnych dla sprawnej koordynacji działań zespołowych
- Typy osobowości we współpracy z innymi (test i dyskusja grupowa)
- Jak komunikacja asertywna pomaga w zarządzaniu sobą w czasie
- Bariery komunikacyjne obniżające skuteczność działania
- Komunikacja i współpraca w zespole kluczem do sukcesu w zarządzaniu czasem
- Korzyści z delegowania zadań,
- „Złote zasady zarządzania sobą w czasie” – praca w grupach, prezentacja, omówienie
- Trening nabytych umiejętności i sprawdzenia zapamiętanego zakresu wiedzy przez uczestników szkolenia – gra szkoleniowa
- Podsumowanie szkolenia- wykorzystanie ćwiczeń i dyskusji do podsumowania
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- szkolenie realizowane przez praktyka Eksperta ZEM
- certyfikat
- e-konsultacje po szkoleniu
- darmowa sesja coachingowa dla zainteresowanych
- autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
- dostęp do platformy szkoleniowej
- udział w profesjonalnym szkoleniu on-line